Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wp-embed-facebook domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/ochevydetste/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Очевидець.Медіа Новини –
19.04.2025
Як розважити дитину під час вимкнення світла автор фото https://www.unicef.org/ukraine/stories/games-in-the-dark?fbclid=IwAR13i-efzgLBIRwLTXiyBJLEliEh48SncNIbm1eZOLFqK0Jf4MAhb2IBX88

Як розважити дитину під час вимкнення світла

Якщо увечері вимкнули світло, а дитина боїться темряви, їй можна запропонувати пограти в ігри. Як під час відключень електроенергії розважити та заспокоїти дитину, розповідають у ЮНІСЕФ.

Страх темряви – це, з одного боку, віковий страх у дітей. З іншого – один із наслідків хронічного стресу та травматизації”, – кажуть в організації.

Найпростішим способом зняти напругу є ігри. Вони не тільки допоможуть пережити “темні” години, а й сприятимуть покращенню стосунків у родині.

    • співати хором;
    • грати на музичних інструментах, якщо вони є, а якщо нема, то – на уявних: видавати звуки, наче стукаємо в литаври, б’ємо в барабани, граємо на скрипці тощо;
    • “тарабарська мова”: говорити один з одним вигаданою мовою, намагаючись за інтонацією вгадати, про що говорить кожен;
    • разом промовляти скоромовки;
    • “білі вихваляйки”: казати: “А я…!!!” і розповідати про те, що насправді вміємо та що вдалося;
    • “аlias”: вгадувати слово за описом, не називаючи його;
    • розповідати історії на задану тему;
    • розповідати щось, аби вкластися в одну хвилину;
    • “голоси тварин”: один імітує звуки тварин, інший вгадує;
    • “слова”: один гравець називає слово, а другий мусить придумати інше, яке починається на останню букву слова попереднього гравця;
    • “на щастя, на жаль” хтось вигадує ситуацію, а гравці по черзі пропонують продовження, починаючи зі слів “на жаль”, а наступний гравець — “на щастя”;
    • “спотворений телефон”: пошепки казати слово один одному, а наприкінці дізнатися, що почув останній гравець;
    • скласти казку, коли кожен говорить по реченню;
    • говорити слова навпаки, не записуючи їх, наприклад, “чайник” – “кинйач”, “стіна” –”анітс”;
    • загадати предмет, щоб інші гравці його вгадали, ставлячи запитання, на які ведучий може відповісти лише “так” чи “ні”;
    • назвати чотири (або два) випадкових слова, до яких треба віднайти риму або вигадати вірш на 4 рядки;
    • назвати слова тільки на задану букву;
    • назвати два випадкових слова, а інші мають відгадати, чим вони можуть бути схожі;
    • вигадувати початок речення, до якого потрібно придумати абсолютно “пришелепкувате” й нереальне продовження;
    • гравець називає слово, а наступний – свою асоціацію до цього слова;
    • “це слово вміє…”: описати слово його “вміннями”;
    • “слово, якого немає”: вигадувати слова, яких не існує та що вони могли б означати мовою інопланетян;
    • уявити, що потрапив на нову планету, на якій немає звичного світла, а потім – уявити, як на ній можна адаптуватися.

Також у темряві важливо торкатися до дитини, однак після попередження та отримання дозволу. У темряві відчуття доторків буде сприйматися посилено.

Для контакту із тілом можуть бути потрібні пледи, щоби накритися і відчувати більшу безпеку, льодяники, які можна розсмоктувати, щоби відчувати смак, жувальні гумки, вода, а також іграшки, які можна стискати в руках, зокрема, “поп-іти”, антистреси.

Тілесні ігри з дотиками:

“азбука Морзе”: передавати прості слова доторками;
взятися за руки, гравці мають обережно стиснути долоню тому, хто сидить за ними за годинниковою стрілкою;
уявити, що тіло — це музичний інструмент, а кожна частина тіла виконує певний звук, потім торкатися до дитини долонею, щоби вона співала, мугикала, кукурікала тощо;
відбивати ритм разом: знайому пісню, загальний ритм (наприклад, дощу), пропонувати стукати ритм зубами, клацати язиком, відбивати долонею, ногами тощо;
обіймати один одного та цілувати різними обіймами та поцілунками: помаранчевими, полуничними, веселковими, квадратними тощо;
танцювати під уявну мелодію чи під спів пісень;
передавати предмет у колі, коли в гравців заплющені очі, торкатися його і вгадувати, що це, чи пропонувати, як його можна використовувати;
торкатися долонь ведучого тільки приємними доторками, щоби ведучий вгадав, хто торкається;
зробити собі хатинку із подушок і ковдр.
Якщо є ліхтарик:

грати в тіньовий театр руками, або іграшками;
зробити проєктор зі стаканчика та плівки;
дивитися крізь друшляк на “зірки”.