Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wp-embed-facebook domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/ochevydetste/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Очевидець.Медіа Новини –
18.04.2025
Російська програла українській: після повномасштабного вторгнення бізнес вживає українську мову в 6 разів частіше, ніж російську

Російська програла українській: після повномасштабного вторгнення бізнес вживає українську мову в 6 разів частіше, ніж російську

Сервіс з пошуку роботи Work.ua проаналізував понад три мільйони вакансій з 2015 року до сьогодні та визначив, як змінювалася мова спілкування роботодавців і шукачів на тлі повномасштабного вторгнення рф в Україну.

Українська б’є рекорди
У жовтні 2022 року роботодавці розмістили 84% вакансій українською мовою і лише 13% російською. Водночас з моменту повномасштабного вторгнення використання державної зросло на 30%, російської — впало втричі.

Цікаво, що 8 років тому ситуація була майже протилежною — 16% українською і 80% російською. Використання англійської мови тримається на рівні 3% протягом всього часу.

Примітно, що найукраїнізованішими виявляються великі бізнеси — 96% із них розміщують вакансії українською мовою. Трохи менш українізованими є представники мікробізнесу — вони розміщують 77% вакансій українською.

Найбільш українізованим містом був і залишається Львів — 97% вакансій українською. Не відстає від нього і Київ — 84%. Водночас найвищу динаміку зростання української вдвічі й падіння російської демонструють Дніпро, Харків та Одеса.

Молодь — майбутнє української!

Що стосується використання мови в резюме шукачів, то там ситуація дещо відрізняється: 66% резюме, створених у жовтні, — українською, 18% — англійською і 16% — російською.

Найцікавіші дані ми побачимо, коли подивимось углиб резюме в розрізі за віком. Українську мову частіше використовує молодь 16-25 років та кандидати 40-44 років — 68% та 69% відповідно. Однак молодь демонструє найменше вживання російської — 15%. Найбільше використовують російську кандидати 55+ — 34%.

Жінки трохи більше використовують українську, ніж чоловіки. Натомість чоловіки більше використовують англійську.

До речі, найбільше вакансій українською — 88% — розміщують у категорії «Адміністрація, керівництво середньої ланки». Найменше — 71% розміщують у категорії «IT, комп’ютери, інтернет», проте там найбільша кількість вакансій — 15% англійською.