22.11.2024
Фахівці рекомендують звертатися ветеранам та усім, хто потерпає від війни, на гарячу лінію кризової підтримки

Фахівці рекомендують звертатися ветеранам та усім, хто потерпає від війни, на гарячу лінію кризової підтримки

У червні 2022 року Український ветеранський фонд Міністерства у справах ветеранів запустив гарячу лінію кризової допомоги для ветеранів та членів їхніх родин. Відтоді, за півроку роботи, надійшло вже понад сім тисяч дзвінків. У 2023 році проєкт планують масштабувати.

На гарячій лінії за номером: 0 800 33 20 29 — працюють 12 досвідчених фахівців-психологів. Формат роботи — цілодобовий. Без вихідних і свят.

Іноді буквально один дзвінок зможе дати полегшення, підтримку і бодай якусь впевненість у завтрашньому дні.

Психологи розповідають, що звернення на лінію бувають дуже різними: хлопці дзвонять вночі з передової, щоб просто «виговорити» свій страх. Дівчата телефонують, коли чекання і страх за кохану людину нестерпно зжирає зсередини. Батьки, які не знають, як їхні рідні в полоні і батьки, які втратили на війні синів або дочок. Телефонують люди і під час масованих обстрілів, коли несила здолати паніку і потрібно, щоб хтось був поряд, навіть якщо цей хтось по той бік слухавки.

“Був дзвінок від дружини воїна, який на на нулі. Ми поспілкувалися із нею і наприкінці вона сказала дуже важливу річ: “Якби я знала, що мені стане легше, я б зателефонувала набагато раніше”, — розповідає психологиня гарячої лінії кризової підтримки Українського ветеранського фонду Тетяна.

Послугами гарячої лінії користуються рідні та близькі ветеранів-захисників, родичі загиблих, військові, які перебувають на реабілітації.

“Я дуже хотіла бути корисною нашій загальній справі боронити свою державу і підтримувати людей у важку хвилину їхнього життя, в тих місцях, де вони перебувають зараз, бо до нас звертаються з різних куточків фронту та з усієї України і це дуже важливо”, — каже психологиня Олена.

“Найважче було, коли люди розказували про жахіття, які вони пережили — Азовсталь, Маріуполь, Харків. Як вони тікали, як вони переживали цей досвід. Спілкувалася зі своїм психотерапевтом. Тому що це, до речі, дуже тяжко вислуховувати”, — ділиться своїм досвідом роботи психологиня гарячої лінії УВФ Тетяна.

“Моє гасло: “Людині потрібна людина”. Вбачаю в цьому велику цінність нашої лінії, що людина може отримати підтримку будь-де в Україні, де вона знаходиться, достатньо лише телефон”, — пояснює психологиня Надія.

Проєкт реалізовують за сприяння програми “Український фонд швидкого реагування”, яку втілює IREX за підтримки Державного департаменту США.