03.10.2025
Священник-блогер, домашнє господарство, політична джинса і журналістика: як Тернопільщина медійно представлена в YouTube

Священник-блогер, домашнє господарство, політична джинса і журналістика: як Тернопільщина медійно представлена в YouTube

Тернопільський регіон в YouTube переважно представлений офіційними медіа. Водночас за кількістю переглядів їх в кілька разів переважають блогери, які розповідають про своє життя і роботу. Такими є результати огляду основних YouTube-каналів Тернопільщини.

YouTube-канали офіційних медіа

YouTube-канал тернопільського Суспільного має 79,2 тисячі підписників. Створили його в січні 2011 року. Тоді це ще був телеканал “ТТБ”. Наразі на каналі є 17 тисяч відео. В день виходить 2-4 сюжети, зазвичай це подієві новини, сюжети на проблемні теми, інтерв’ю чи історії людей. Кількість переглядів різна: від кількох сотень до кількох тисяч.

Серед найпопулярніших за роки існування каналу — матеріал “Житель Тернопільщини економить на комунальних послугах у своїй хаті-півкулі”, який вийшов у жовтні 2022 року і має понад 684 тисячі переглядів. Крім цього, в лідерах і торішній матеріал про ціну на волоські горіхи — його переглянули 361 тисячу разів, і цьогорічний — про ідентифікацію тіл українських захисників — 330 тисяч.

Найпопулярніші сюжети тернопільського Суспільного. Скрин: YouTube-канал Суспільне Тернопіль

Реклами на каналі немає, хоча медійники Суспільного роблять сюжети про крафтові бізнеси чи про те, як переселенці відкривають свої справи у регіоні.

 

Тернопільська телекомпанія “TV-4” має канал з січня 2010 року. За цей час тут розмістили майже 30 тисяч відео, а на канал підписалося 50,5 тисячі людей. Щодня тут публікують 3-5 новинних сюжетів, підсумкові “Провінційні вісті”, традиційну “Тернопільську погоду”, яку читають в середмісті перехожі. Також є програма “Про нас”, яку теж роками веде астролог Іван Круп’як і яка закінчується астрологічним прогнозом. Крім цього, на каналі є інтерв’ю, сюжети про волонтерів. Реклами в сюжетах не було. Перегляди варіюються від кількох десятків до кількох сотень.

Раз на тиждень міський голова або хтось із його заступників спілкується із ведучою програми “На контролі” — розповідають про новини в місті, нововведення, що де ремонтують, або ж, наприклад, Як підготували житловий фонд Тернополя до зими. З одного боку, це важлива для містян інформація, з іншого боку, для цього існує сайт міської ради, а такі програми моментами можна розцінювати і як піар міської влади.

Заступник міського голови Тернополя Владислав Стемковський у програмі “На контролі” розповідає про ситуацію із ЖКГ. Скрин: YouTube-канал TV-4

Серед найпопулярніших відео — пісня Оксани Мухи “Зелений листочок”, записана в квітні 2018 року на одному зі святкувань телеканалу. Це відео має понад мільйон переглядів. Також у лідерах сюжет “Дружина священника з Тернопільщини звинувачує його у домашньому насильстві” від листопада 2019 року з 461 тисячею переглядів. У 2020 році цей матеріал здобув спецприз у номінації “Найкраще новинне висвітлення резонансної події у локальному медіа” у конкурсі “Честь професії”. 436 тисяч переглядів має сюжет від 2019 року про отця Олексія Філюка, який взяв під опіку двох хлопців.

 

Телеканал “Тернопіль 1” має два канали в YouTube: один для програм і інтерв’ю, інший — для новин. Перший створили в червні 2017 року, він має 32,5 тисячі підписників і 4500 відео. Виходять вони нерегулярно: то раз на день, то раз на тиждень. Це переважно інтерв’ю в рамках проєкту “І сила, і воля” з близькими полеглих чи безвісти зниклих військових, або програми “Добра розмова” зі священником, “Близько до серця” з психологинею та інші. Перегляди — від кількох десятків до кількох сотень. Водночас сюжет із тіктокеркою Танею Брохівською набрав за тиждень майже шість тисяч переглядів.

Серед найпопулярніших відео за роки існування каналу — випуски програми “Хочу заміж”, яку транслювали 5 років тому. Одне із них має понад 800 тисяч переглядів, інші — значно менше.  Сюжет зі священником Олексієм Філюком, який розповідає про те, як взяв під опіку дітей, набрав майже 400 тисяч переглядів.

Найпопулярнішими на каналі “Тернопіль 1” досі є випуски програми “Хочу заміж”, випущені 5 років тому. Скрин: YouTube-канал “Тернопіль 1”

Канал із новинними сюжетами створили в листопаді 2018 року, на ньому 29,1 тисячі підписників і 17 тисяч відео. Щодня виходить 1-2 матеріали: новини про події в місті, судові засідання, мистецькі події, сюжети про прощання з полеглими захисниками тощо. Переглядів — переважно по кількасот на сюжет, подекуди показник перевищує тисячу. Серед найпопулярніших сюжетів 712 тисяч переглядів має опитування тернополян і ВПО про переселенців і загалом порозуміння між місцевими і тими, хто рятувались від війни, яке провели в черні 2022 року.

Реклами на каналах немає.

 

Телеканал “ІНТБ” має однаковий із “Тернопіль 1” контент. Хоча й має окрему сторінку на YouTube, створену в жовтні 2009 року, коли це були різні телеканали. Тут у них 44,1 тисячі підписників і 26 тисяч відео. Матеріали тут публікують 2-3 рази на день.

Серед найпопулярніших за весь час існування сюжетів — знову ж таки отець Олексій Філюк, який у програмі “Добра розмова” від листопада 2022 року розвінчує забобони, пов’язані з похоронами, — 503 тисячі переглядів. Перегляди за кількістю дуже різняться: від кількох десятків до 14 тисяч у сюжеті про тернопільський торт.

Реклами на каналі немає.

 

Новини Тернополя “20 хвилин” мають ютуб-канал з квітня 2011 року. З того часу тут опублікували 10,5 тисячі відео і набрали 45,2 тисячі підписників.

“20 хвилин” — це онлайн-медіа, тож, відеоматеріали створюють не так часто. Останній місяць їх побільшало за рахунок кількох матеріалів, знятих в рамках інтерв’ю з обласним прокурором і публікацією розслідування про коворкінг-центр. Натомість тут регулярно публікують шортси: подієві, про те, яким були ті чи інші місцини Тернополя до війни чи кілька десятиліть тому. Вони мають від кількох сотень до понад тисячі переглядів. Старіші, опубліковані понад місяць тому, — до кількох тисяч переглядів. Окремі — шість, дев’ять чи тринадцять тисяч переглядів.

Найсвіжішим на каналі “20 хвилин” є розслідувальний матеріал про коворкінг-центр. Скрин: YouTube-канал “20 хвилин”

Сюжети з найбільшою кількістю переглядів мають їх понад мільйон — це відео про прощання із полеглими захисниками, опубліковані в березні 2022 року.

Реклами на каналі немає.

 

YouTube-канал сайту “Терен” створили в січні 2015 року. Відтоді тут опублікували майже 5,5 тисячі відео. У каналу — 34,4 тисячі підписників.

Сюжети публікують іноді кілька разів на день, іноді — кілька разів на тиждень. Перегляди — від кількох десятків до кількох сотень. При цьому сюжет про вирощування фундука має понад п’ять тисяч переглядів. 

Серед опублікованих останніх десяти сюжетів у матеріалі  “На Тернопільщині відкрили першу чергу молочно-товарної ферми” “світиться” нардеп від “За майбутнє” і засновник підприємства “Агропродсервіс” (про яке і йдеться в сюжеті) Іван Чайківський, з яким пов’язують видання. Крім гендиректора підприємства, коментує важливість роботи такої ферми і нардеп. Крім цього, є він і в сюжеті про День поля на Тернопільщині, і про популяризацію в області постаті Андрея Шептицького, де розповів про вклад митрополита “в розвиток підприємницької діяльності України”. Також два сюжети стосувалися подій, які відбулися в етнопарку “Агроленд”, яким знову ж таки володіє “Агропродсервіс”. Про це журналістка повідомляє в начитці сюжетів про розвиток туризму в області і про благодійний концерт, де збирали кошти на підтримку бригади “Азову”, де також згадують благодійний фонд “Покрова”, заснований Чайківським. Ще в одному сюжеті,  про вирощування фундука, коментує все це знову ж таки працівник “Агропродсервісу”.

У сюжеті про Андрея Шептицького одним із коментаторів є нардеп Іван Чайківський. Скрин YouTube-канал “Терену”

У сюжеті про відкриття нового пластового року, крім коментарів пластунів, слово також дали першому заступнику голови Тернопільської облради і однопартійцю Чайківського Володимиру Болєщуку, який розповідав про підтримку Андреєм Шептицьким Пласту.

Серед найпопулярніших за роки існування каналу — сюжет  із 420 тисячами переглядів
від липня 2024 року про те, як військовий зробив пропозицію своїй партнерці. 

 

YouTube-канал з листопада 2014 року має також медіа “Тернополяни”. Наразі там 11,4 тисячі підписників і понад 1300 відео з переглядами від кількох сотень до кількох тисяч. Серед останніх опублікованих десяти матеріалів — і перший випуск кулінарної програми “Просто смак”, і сюжет про перемогу футбольної команди “Агрон” в кубку області, інтерв’ю із військовим Миколою Гринчуком у програмі “Варто знати”, а також кілька інтерв’ю в рамках програми “Тернополяни”. Загалом сюжети виходять раз на тиждень. Реклами під час огляду відео не було.

Перший випуск кулінарної програми. Скрин: YouTube-канал “Тернополяни”

Не новинні канали

Оскільки в кількох медіа серед найбільш популярних сюжетів ми бачили священника Олексія Філюка, то варто сказати про нього окремо. У вересні цього року цей священник-блогер із села Шушківці отримав мільйон підписників на Фейсбуці. Саме там, а ще в Інстаграмі він має найбільшу аудиторію, викладаючи відео, де відповідає на питання довколарелігійної тематики і на більш приземлені: чи гріхом є здати тестя в ТЦК, висловлює свою (не надто коректну) думку про вбрання учасників “Євробачення” від України, показує, як консервує городину чи відвідує своїх “квіточок” (так священник називає місцевих парафіянок). У Олексія Філюка є також і YouTube-канал зі 151 тисячею підписників. Там він викладає відео із, як сам пише, виданої ним же книги “365 Християнських пісень на кожен Божий день”.

Хоч відео він викладає на каналі нечасто, збирають вони десятки тисяч переглядів.

Найпопулярнішим на каналі священника Олексія Філюка є відео, де він співає пісню “А роки летять”. Скрин: YouTube-канал Олексія Філюка

Найпопулярнішим на каналі є відео з піснею “А роки летять”, що має 585 тисяч переглядів. Його опублікували в березні 2021 року, там Олексій Філюк співає пісню, як сам вказує в описі, з іншим священником Ігорем Огородником.

Ще одним феноменом свого часу став блог жительки села Старий Олексинець Любові Кобилянської з Тернопільщини “Я і мої кози”. Наразі на нього підписані 184 тисячі людей. Канал створили в грудні 2018 року і опублікували понад 3600 відео. Викладають їх на каналі щодня, кожне набирає 3-5 тисяч переглядів. У них Любов розповідає вже не лише про вирощування кіз і догляд за ним, а й про врожай кавунів, як зберігати виноград, що купила на ринку чи назбирала в лісі, крім цього проводить прямі включення.

Найпопулярнішим вже роками залишається відео, де господиня розповідає,  як закатує в банки яйця, щоб так їх зберігати. З травня 2020 року ця “інструкція” зібрала 825 тисяч переглядів.

Відео про консервацію яєць на зиму зібрало за п’ять років понад 825 тисяч переглядів. Скрин: YouTube-канал “Я і мої кози”

З червня 2020 року у блогерки є ще інший канал — “Я і мамині тваринки”. Тут  45,5 тисячі підписників і 2,6 тисячі відео. Контент тут схожий і переглядів теж має чимало — по кілька тисяч під кожним відео. Реклами немає.

Висновки

YouTube наразі не є тим майданчиком, на який тернопільські медіа роблять великий акцент, бо розкручувати його важко. Навіть регулярність публікацій і наявність чималої аудиторії не завжди позначається на кількості переглядів. Можна припустити, що редакції натомість обирають просування свого контенту через Фейсбук, Інстаграм або ТікТок, адже там алгоритми швидше знайдуть цільову аудиторію під їхній контент. Натомість YouTube, скоріше, залишається майданчиком-архівом, де можна легко знайти потрібний відеоматеріал.

Ірина Небесна, регіональна представниця Інститут масової інформації у Тернопільській області

 

Головне зображення: pexels.com

Залишити відповідь