22.11.2024
Кримінал, війна та «соціалка»: про що найчастіше пишуть провідні онлайн-медіа Тернопільщини

Кримінал, війна та «соціалка»: про що найчастіше пишуть провідні онлайн-медіа Тернопільщини

Кримінал та надзвичайні ситуації, війна й соціальна тематика  – такі матеріали найчастіше зустрічаються у новинних стрічках найпопулярніших сайтів Тернопільщини. Такими є результати моніторингу, проведеного 8-12 серпня на сайтах «0352.ua», «RIA/20 хвилин», «Галас», «Номер 1» та «Терміново». Саме ці медіа є найбільш популярними в регіоні, відповідно до результатів, оприлюднених сервісом Similarweb.

Усього за вказаний період на цих сайтах розмістили 503 матеріали.

Зважаючи на те, що Тернопільщина – умовно мирна область, не дивно, що на першому місці за популярністю все ж тримаються кримінальні новини та повідомлення про надзвичайні ситуації. Загалом мова про 116 матеріалів або 23% від загальної кількості. Щоправда, тут варто додати, що у кримінальних новинах з’явилися і дотичні до війни матеріали. Наприклад, про судовий процес над псевдоволонтером, який присвоїв собі кошти, зібрані на допомогу ЗСУ.

На другому місці – соціальна тематика, недотична до війни. Це переважно повідомлення про відключення води чи перекриття доріг через ремонтні роботи. Разом – 107 матеріалів або трохи більше 21%. 

Третє місце посідають новини та статті, що стосуються війни. Найчастіше це повідомлення про загибель бійців із Тернопільщини. Набагато рідше – офіційна інформація про бойові дії від Офісу президента чи представників Кабміну. Інші джерела трапляються рідко. Хоча в «RIA/20 хвилин» час від часу аналізують, що у світовій пресі пишуть про війну в Україні та її наслідки. Наприклад, про загрозу ядерного удару чи про  удар по російській базі в Криму

Тема війни присутня майже всюди

Матеріали про соціальні наслідки війни становлять 8,55% від загальної кількості опублікованих у вказаний період. Тоді писали про перевірку укриттів та підготовку до навчального року закладів освіти, про тривожні кнопки та відеоспостереження у школах та дитсадках, зважаючи на безпеку учнів під час війни. І от якраз у цій категорії почала траплятися відверта джинса, намішана з політикою. Про те, як  депутати перевіряють укриття-підвали. Чи про те, як підлітки вирощують  «врожай для захисників», однак зі згадкою про підтримку цієї ініціативи компанією нардепа-аграрія. Загалом же політики та джинси у матеріалах п’яти найпопулярніших сайтів Тернопільщини – трохи менше 3% – 15 матеріалів із 503.

Про волонтерство та активізм загалом опублікували 30 матеріалів. Майже всі вони стосувалися допомоги бійцям або ж внутрішньо переміщеним людям. Це 6% від загальної кількості опублікованих текстів.

Трохи понад 5% – новини та статті економічного спрямування. Наприклад, про курс валют, підвищення цін на продукти та пальне. Однак і серед них тема війни не зникає. Так, наприклад, є матеріал про те, як двоє херсонців  відкрили у Тернополі кав’ярню.

Про що пишуть найменше

Культура, здоров’я та спорт наразі займають чи не найменше місця у новинних стрічках регіону – 3,18%, 2,39% та 1,99% відповідно. Та й то культурні та спортивні події так чи інакше теж перегукуються з питанням війни – чи не всі події зараз проходять зі збором коштів на ЗСУ. Що ж до питань здоров’я, то помалу почало набирати обертів питання ковіду. Матеріали стосувалися або вакцинації, або статистики захворюваності.

А от про захист прав людини та екологію у тернопільських онлайн-медіа практично не писали – 0,2% та 0,8% з усіх проаналізованих матеріалів.

3,78% від опублікованих 8-12 серпня матеріалів становлять або промо, або новини пресслужб (до слова, не завжди відповідно промарковані), або тексти а-ля «цей день в історії».

Ірина Небесна, регіональна представниця Інституту масової інформації в Тернопільській області

Блог підготовлено в межах проєкту «Мережа медіаспостерігачів», який виконує ІМІ за підтримки Freedom House. Зміст блогу є відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та його автора й необов’язково відбиває позицію Freedom House.

Головне зображення: pexels