Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wp-embed-facebook domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/ochevydetste/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Очевидець.Медіа Новини –
19.04.2025
Задля розміщення реклами, просування бренду і аби було: як ведуть свої соцмережі провідні онлайн-медіа Тернопільщини

Задля розміщення реклами, просування бренду і аби було: як ведуть свої соцмережі провідні онлайн-медіа Тернопільщини

Найпопулярніші онлайн-медіа Тернопільщини у соцмережах найчастіше роблять ставку на розкручування своїх сторінок у Фейсбуці. Решту месенджерів та соцмереж медіа використовують по-різному: хтось для реклами, хтось – для просування бренду і своїх матеріалів. В частині редакцій цим займаються окремі люди, в іншій – самі журналісти чи редактори стрічок. Такими є результати огляду соцмереж п’яти найпопулярніших онлайн-медіа Тернопільщини: «0352.ua», «RІА+/20 хвилин», «Тернополяни», «Терен», «Перший онлайн», – проведеного регіональною представницею ІМІ у жовтні.

«Перший онлайн»

У Фейсбуці медіа має сторінку з 5100 читачами, у Телеграмі за ними слідкує 8,1 тисяча підписників. Навряд чи можна говорити про якесь особливе ведення цих ресурсів, оскільки дописи не мають окремих підводок, що б мотивували підписників піти за лінком. Замість цього, в дописах у соцмережах просто дублюють заголовки. Як аргумент, у телеграм-каналі медіа найчастіше можна побачити показник у пів сотні переглядів. Втім, окремі дописи в Фейсбуці збирають чимало реакцій. Також на сайті медіа вказано, що сайт має сторінку у колишньому Твіттері (Х), хоча лінк веде просто на головну сторінку соцмережі. У Ютубі та Інстаграмі медіа сторінок не має.

«Тернополяни»

На головній сторінці медіа немає інформації, у яких соцмережах вони ведуть сторінки свого видання. Знайти вдалося їх у Фейсбуці, де сторінка медіа має 108 тисяч читачів. Тут ситуація схожа на попереднє медіа – якихось особливих методів ведення сторінки немає – підводка, що дублює заголовок, і лінк на матеріал – ось і весь СММ. Скільки новин на сайті – стільки ж їх виходить і на сторінці у Фейсбуці, в середньому, 20-24 дописи.

Водночас у телеграм-каналі з 6,9 тисячами підписників, публікують не лише новини з сайту, а й всесвітні чи всеукраїнські, а також час від часу додають короткі відео з життя міста та тематичні зображення. В середньому – близько 18 дописів у будні, на вихідних публікацій менше. Сюди розміщують не всі новини зі стрічки, які публікують на сайті.

На каналі медіа в Ютубі – 2,8 тисяч підписників. Тут переважно публікують  відео з інтерв’ю, подіями в місті. Про періодичність судити важко: у вересні «залили» на канал 8 відео, у жовтні – два. Коментарі при цьому вимкнені.

«0352.ua»

Сайт, який роками має найбільше переглядів у регіоні. Відповідно до інформації у «підвалі» головної сторінки самого медіа, знайшли їх у Фейсбуці, Телеграмі, «Х» та Інстаграмі.

У Фейсбуці медіа має 328 тисяч читачів, реакцій та коментарів окремі новини збирають понад тисячу. Водночас не можна сказати, що сммники чи люди, які розміщують новини у цій соцмережі, слідкують там за порядком, бо особисті образи в коментарях таки трапляються. При цьому ми не побачили якогось зворотного зв’язку з читачами. Говорити про те, що новини якось по-особливому адаптовують для читачів саме цієї соцмережі теж не доводиться – замість підводки тут, як і інші сайти, просто дублюють заголовок матеріалу.

В Інстаграмі у «0352.ua» – майже 31 тисяча підписників, однак майже весь контент у жовтні – це суцільна реклама, яку періодично розбавляють дописами, що мотивують підписників до активності. Наприклад, публікують фото чи відео із закликом оцінити побачене від 1 до 10 чи від 1 до 100, або відповісти на якесь запитання, приміром «Цього року 1 жовтня ми відзначаємо не одне свято. А ви знаєте які? Напишіть у коментарях».

У телеграм-каналі медіа – 3,2 тисячі підписників. В каналі розміщують також рекламу (яка, щоправда, час від часу навіть має відповідний тег), повідомлення про повітряні тривоги/відбої,  новини про війну інших медіа, репости з каналу журналіста Андрія Цаплієнка, Сил спеціальних операцій, Державного бюро розслідувань міського голови Тернополя Сергія Надала чи президента Володимира Зеленського. Дублювання новинної стрічки тут немає, взагалі акцент не на регіональну приналежність, а скоріше на гарячі події. Новин про Тернопіль та область тут мінімум. Авторських дописів також небагато, зазвичай це кілька речень під відео чи світлинами з інших новинних ресурсів.

Сторінка «0352.ua» у Х з 1,3 тисячею фоловерів зупинила свою діяльність 14 січня 2023 року, хоча вже до того була чимала перерва – із травня. До того стрічку теж вели нерегулярно і не використовували для поширення контенту з сайту, скоріше репостили чужі дописи про збори на ЗСУ та меми. Більш-менш регулярно сторінку вели до 25 січня 2022 року, тоді там розміщували посилання на матеріали з сайту – просто лінк із дублюванням заголовка замість підводки.

Сайт «Терен»

Сайт має сторінку у Фейсбуці (66 тисяч читачів), канали у Телеграмі (12,4 тисячі підписників), Вайбері (14,6 тисяч підписників) та Ютубі (4,2 тисячі підписників). На сайті також подано лінк на профіль в Інстаграмі, однак він неактивний з березня 2022 року.

Як розповіла головна редакторка видання Євгенія Цебрій, редакція адаптовує контент під активні майданчики.

«Приміром, для Фейсбуку монтуємо кепшн-відео, сторіс. На ютуб-каналі публікуємо відеосюжети, 3-4 матеріали, які команда “Терену” знімає щодня. Місцеві новини, що виходять на сайті, подаємо в адаптованому форматі у телеграм-каналі. Також у лаконічній формі розміщуємо  інформацію  про наслідки масштабних ракетних обстрілів у різних областях України, публікуємо цікаві фото та відео, що стосуються життя міста та області, подвигів захисників. Щотижня робимо ролик з цінами овочів на місцевому ринку для телеграм-каналу та сторіз на фейсбук-сторінці», – розповіла редакторка.

За її словами, матеріали сайта поширюють у соцмережах журналісти та редактори стрічки новин, орієнтуючись на тематику різних груп та спільнот. Вони ж тримають зворотній зв’язок з читачами у коментарях.

«Завдяки такій постійній і наполегливій роботі, статті “Терену” отримують десятки тисяч переглядів, що неодноразово виводило сайт на мільйон переглядів у місяць. Ще додам, що канали у Вайбері та Телеграмі ми створювали і розкручували на початку повномасштабної війни. Якщо з цих соцмереж ми загалом не орієнтуємось на переходи на сайт і функціонують вони більше як окремі платформи, то Фейсбук дає такі переходи. Крім того, левову частку переглядів забезпечує контент, який з’являється у гугл-новинах та рекомендаціях», – розповіла медійниця.

«RIA+/20 хвилин»

Медіа розміщує та просуває контент чи не на всіх можливих соцмережах: 155 тисяч читачів – у Фейсбуці, 21,6 тисяч в Інстаграмі, 26,7 тисяч у Телеграмі, 12,7 тисяч у Вайбері, 13 тисяч підписників у Ютубі і 21,6 тисячі  підписників ТікТоці.

У колишньому Твіттері є дві сторінки тернопільської «20хвилинки», щоправда, обидві неактивні: одна з 24 червня 2023 року, інша – з 3 травня 2019 року.

Як розповіла головна редакторка «20 хвилин Тернопіль» Наталка Бурлаку, найбільше трафіку, як і більшість медіа, вони отримують з Фейсбуку. «Упродовж останнього року ми посилили роботу на нашому телеграм-каналі, оскільки, за даними опитувань, основне джерело для отримання інформації про події зараз — це телеграм (44%). Фактично канали перетягнули на себе увагу аудиторії, хоча там дуже багато маніпуляцій, фейків, дезінформації та просто вкраденого і перевіреного контенту з медіа”, – розповіла головна редакторка.

За її словами, поки держава на законному рівні не врегулює це питання, медіа залишаються у програшному варіанті. “Поки ми витрачаємо людський ресурс і зусилля на пошук, збір та перевірку інформації, написання авторського матеріалу, телеграм-канали просто крадуть його і розширюють свій запас підписників за рахунок нашої робот і нечесної реклами (часто це просто фейкові вкиди). Вони зрізають лого, не дають посилання, виривають шматки текстів», – говорить редакторка. Зараз сторінки в соцмережах сайта працюють на популяризацію бренду, але водночас і для монетизації певної частини контенту.

«Наприклад, наш рекламний відділ продає пакетні пропозиції щодо поширення статей, і це включає розміщення у різних соцмережах. Ми часто проводимо розіграші та підтримуємо різноманітні соціальні ініціативи на підтримку ЗСУ, внутрішньо переміщених осіб тощо. Наші підписники є лояльними та часто стають джерелом інформації для матеріалів на сайті, оскільки вони напряму комунікують з редактором та редакцією», – пояснила Наталка Бурлаку.

Редакторка тернопільської «20хвилинки» зауважує: робота із кожною соцмережею вимагає особливого підходу, тому в редакції окремо планують та виробляють матеріали для Телеграма, Фейсбука, Інстаграма чи ТікТока.

«Наприклад, контент на актуальну місцеву соціальну проблему добре “залетить” в ТікТоці, але збере менше реакцій у Ютубі. Короткі відео можна переглянути у наших рілсах та ютуб-шортс. Опитування — у Телеграмі, Вайбері. Всюди — різна упаковка та різний підхід», – пояснює медійниця. 

Розвитком соцмереж у редакції на постійній основі займається три редактори, крім того, є ще одна особа, яка відповідає окремо за ТікТок. Над створенням матеріалу працюють як журналісти, так і всі редактори соцмереж, а також головний редактор.

«Тобто у нас це — командна робота, але з чітко встановленою зоною відповідальності», – резюмувала редакторка.

 

Ірина Небесна, регіональна представниця Інституту масової інформації у Тернопільській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Головне зображення: pexels