12.08.2022
За 8 років роботодавці почали використовувати українську мову в 4 рази частіше

За 8 років роботодавці почали використовувати українську мову в 4 рази частіше

За даними Work.ua, за останні вісім років частка української мови у вакансіях роботодавців зросла в чотири рази, російської — зменшилась утричі.
Українська мова проходить тернистий шлях. У 2015 році вакансії українською мовою складають 16% від загальної кількості вакансій, розміщених на Work.ua, російська — 80%. Переломний момент настав у 2018 році, коли українська набрала динаміки, а вже у першому півріччі 2022 року досягла відмітки 58%, російська ж зменшилась до 38%. Аналіз даних станом на 30 червня 2022 року показує більш суттєві зміни: українська — 68%, російська — 26%. Примітно, що англійська мова зросла за 8 років у півтора раза — з 3,5% до 5%.

«На мову вакансій вплинули три фактори. У 2018 році ми зробили інтерфейс Work.ua українськомовним за замовчуванням. Це було ризикове рішення через непорозуміння пошукових систем і можливу втрату органічного трафіку, але ми хотіли стати прикладом для ринку та зробили власний внесок у захист і розвиток як мови, так і державності, не чекаючи законів чи наказів згори. У 2019 році набув чинності закон „Про забезпечення функціонування української мови як державної“.

У 2022 році через повномасштабне вторгнення росії частка російськомовних вакансій на сході, півдні та в центрі зменшилась, проте зросла кількість вакансій на заході», — коментує Артур Міхно, СЕО і співзасновник Work.ua.

Українська мова на ринку праці — тренд, який активно набирає обертів

Якщо подивитись на мовне питання в містах України, побачимо що найбільш українізованим містом був і залишається Львів: у 2015 році — 70% вакансій рідною мовою, у 2022 році — 86%, у червні — 92%. При цьому найбільшу динаміку українізації у 15 разів показав Харків: у 2015 році — 3%, у червні 2022 року — 45%.

Станом на зараз найбільше вакансій українською мовою — 76% розміщено в категорії «Адміністрація, керівництво середньої ланки», російською — 30% у категорії «Продаж, закупівля», іноземними мовами — 25% англійською мовою та 2% іншими мовами в категорії «IT, комп’ютери, інтернет».

Дещо відрізняється від роботодавців розподілення частки мов у шукачів, які розміщують резюме такими мовами:

  • 28,9% українською мовою;
  • 66,9% російською мовою;
  • 3,9% англійською мовою;
  • 0,3% іншими мовами.

На рішення шукачів щодо відгуку на вакансію українською мовою суттєво вплине набуття чинності частини другої та шостої статті 27 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». З 16 липня 2022 року вступають в дію окремі норми, які стосуються використання мови в мережі Інтернет. До того ж Уповноважений із захисту державної мови зможе накладати стягнення на фізичних осіб за порушення Закону.

Роботодавцям варто дотримуватись Закону про мову і розуміти запит шукачів у розміщенні вакансій українською мовою, що тільки зростає. Компанії, які переходять на українську мову, посилюють свій бренд роботодавця і виграють з точки зору конкуренції.

В опитуванні взяли участь 4 800 осіб.